Jutro je da topimo masti

Dobro je da se trenira bilo kada i najčešće to radimo posle podne ili još češće u večernjim satima kada se vratimo sa posla. Ali, posebno je važno i preporučljivo trenirati u jutarnjim satima kada radimo na programu za skidanje masti. Jedan od najvažnijih faktora u treningu za definicju mišića je svakako jutarnji trening.

Problem za jutarnji trening, osim posla, često je i naš organizam koji je možda ujutro umoran jer smo juče zaglavili posle ponoći ili do sitnih sati. Ipak oni koji ozbiljno rade na sebi i drže do svog opšteg zdravlja trebaju da zaborave izgovor poput “umorni smo i bezvoljni ujutro “.

Zanimljivo je videti da mnogi ljudi ustaju čak u 4 ili 5 ujutro kako bi trčali ili išli u teretanu.

Zašto je dobro trenirati ujutru?

Preko 90 % profesionalaca trenira ujutro – poneki naravno treniraju i dva puta dnevno, no ujutru su to pretežno kardio i aerobne vežbe, iako neki rade i ozbiljnije vežbe tegovima.

Jutarnjim treningom ubrzavamo metabolizam – ako treniramo ujutru, naš se metabolizam ubrzava od jutra i ostaje skoro čitav dan u pojačanom ritmu. To znači da ćemo u toku dana sagoreti više kalorija, jer odmah ujutro mastikoristimo  kao energiju i time smanjujemo nepotrebne zalihe.

Trenirajući ujutru, osetićete poboljšanje u opštoj kondiciji tokom čitavog dana i bićete poletni i aktivni bez velikog zamora. Probajte i videćete razliku.

IMG_1185

Počevši dan sa treningom regulišemo i apetit, podstičemo organizam na pravilnu ishranu, tj samo ako nakon treninga nećemo, kao inače, popiti kafu i čekati ručak. Organizam traži nešto konkretno i kvalitetno.

Ako praktikujete redovno treniranje ujutru, vaše telo će naviknuti na to i već koji sat pre, prilikom procesa buđenja, proradiće vaš endokrini sistem i počeće polako da otpušta hormon rasta (GH).  To će pojačati proizvodnju testosterona a time i seksualni apetit, no nemojte zameniti seksualni trening sa fitnessom, bar ne u potpunosti.

Kada se telo navikne na jutarnji ritam treninga, biće vam lakše svakodnevno ustajanje,  probudićete se vedriji, poletniji i spremniji, kako za trening, tako i za sve ostale svakodnevne obveze.

Jutarnji trening vam pomaže u regulisanju proces varenja i probave, pospeđuje antioksidantne procese čišćenja krvi i pozitivno utiče na krvni pritisak i rad srca.

Ne kaže se uzalud  “u zdravom telu – zdrav duh”. Istina je i da se redovnim jutarnjim treningom poboljšava i naša mentalna sposobnost. Ubrza se cirkulacija i protok krvi a samim tim do mozga dolaze veće količine kiseonika koje podstiču njegov rad i naše kognitivne sposobnosti. Uostalom probajte i proverite korist jutarnjeg treninga.


Share

fw-down-line